Κάλεσμα

Προβολή κειμένου

Η Μουσική ως Κοινωνική Δράση: Το μη-κερδοσκοπικό παράδειγμα

H μουσική είναι απελευθερωτική. Θα κάνουμε πάντα μουσική: είναι το στοιχείο που μας διαφοροποιεί από τους πιθήκους. Δημιουργούμε τη μουσική για να μοιραστούμε ένα απόλυτα μοναδικό κομμάτι του εαυτού μας. Συμμετέχουμε συναισθηματικά, είτε δημιουργούμε, είτε εκτελούμε, είτε ακούμε μουσική. Υπάρχουν αναξιοποίητες επιφυλάξεις του ταλέντου στην underground σκηνή όπου οι ανώνυμοι καλλιτέχνες έχουν πλήρη δημιουργική άδεια να κάνουν τα πάντα και τίποτα. Εκεί όπου το μέσο και το μήνυμα είναι πιο δονούμενα. Πώς έπειτα μπορούμε να δικαιολογήσουμε την κυριαρχία ετικετών «σημαντικών ονομάτων» για να καθορίσουμε ποια μουσική είναι πιο δημοφιλής;

Υπό τις παρούσες συνθήκες, η μουσική και η βιομηχανία μουσικής είναι στάσιμες, αναδεύοντας προς τα έξω μια «λαϊκή» μουσική που στερείται εξ ορισμού οποιοδήποτε ουσιαστικό πολιτιστικό πλαίσιο ή κοινωνικό μήνυμα και όπου η ομοιότητα στο τελευταίο μεγάλο πράγμα είναι μια προϋπόθεση στην ύπαρξη το επόμενο μεγάλο πράγμα. Είναι η επιχείρηση του μάρκετινγκ στο χαμηλότερο κοινό παρονομαστή και της πώλησης όσο το δυνατόν περισσότερων αρχείων πρίν κινείται προς την επόμενη κοινοτυπία.

Μια τέτοια πραγματικότητα αφήνει τις μάζες των ανεξάρτητων καλλιτεχνών που αγωνίζονται να αναρριχηθεί σε μια όλο και περισσότερο στενή σκάλα της παραδοσιακά καθορισμένης επιτυχίας - όπου ο καθένας σερνεται από ένα μεμονωμένο όνειρο «της παραγωγής του» σε μια διαρκής αρένα ανταγωνισμού, όπου ο καθένας είναι μόνος του και όλοι είναι εναντίον όλων. Η μουσική ευτελίζεται σε προϊόντα και η πώληση ποσοτικοποιεί την επιτυχία της. Στα πλαίσια ενός τέτοιου κλίματος, δεν υπάρχει καμία σκηνή, καμία κοινότητα, και κανένας τρόπος ύπαρξης για έναν καλλιτέχνη που επιθυμεί η φωνή του να είναι ανεξάρτητη, αυτοκαθοριζόμενη και ευδιάκριτη.

Προτείνουμε, λοιπόν, μια αντιστροφή εκείνης της πυραμίδας. Αντί οι μάζες των ανεξάρτητων καλλιτεχνών προκειμένου να αναρριχούνται, να αναγκάζονται να ξεσκίζει ο ένας τη σάρκα του άλλου , ώστε να κατακτήσουν μια θέση στην ζζώνη της κορυφής», προωθούμε και στηρίζουμε τη συνεργασία αντι τον ανταγωνισμό. Φανταστήτε τη φιγούρα του μεμονωμένου καλλιτέχνη ως σημείο στο κατώτατο σημείο μιας πυραμίδας, και σε κάθε στάδιο που προχωρεί προς τα πάνω η πυραμίδα διευρύνεται προς έξω, ακτινωτά, καθώς το άτομο έρχεται σε επαφή με ένα ευρύτερο δίκτυο ομοϊδεατών μουσικών: μορφοποιήται μια τοπική, περιφερειακή, και τελικά εθνική σκηνή.

Το κλειδί είναι να ληφθεί το κέρδος κινητήριο από την εξίσωση με να δώσει τις εισπράξεις που παράγονται από τα γεγονότα ζωντανής μουσικής στη φιλανθρωπία. Η εμπειρία που αντλούμε από τη διοργανώνει ζωντανών γεγονότων υπό την αιγίδα του AlternativeFuelSource.net μας έχει δίνει την αίσθηση ότι μια κοινότητα συγχωνεύεται φυσικά γύρω από μια μουσική σκηνή από την οποία έχουν αφαιρεθεί πάσης φύσεως ταμπέλες, ονόματα, εγωισμοί, χρήματα. Γίαυτούς τους λόγους το μη κερδοσκοπικό πρότυπο είναι τόσο επαναστατικό. Απευθύνεται σε κάθε τι που χτίζεται στον δημογραφικό πυρήνα των κοινωνικάπολιτικά συνειδητών ατόμων, τα οποία εκμεταλλεύονται τις ανατρεπτικές τους προθέσεις με στόχο να ταράξουν τα στάσιμα νερά της μουσικής βιομηχανίας και επίζητούν τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή στην κοινότητά τους. Παρέχει ένα φόρουμ για τους αναδυόμενους καλλιτέχνες ώστε να κοινωποιήσουν τη μουσική τους. Επιτρέπει σε μας ως διοργανωτές ζωντανών γεγονότων να τους «προάγουμε» μεταξύ των διαφορετικών ενδιαφερόμενων ομάδων: μουσικοί, ενεργά στελέχη, και θαυμαστές, κ.λπ.

Μετατοπίζοντας την εστίαση του φακού από την προώθηση μεμονωμένων καλλιτέχνων στο ζωντανό γεγονός φιλανθρωπίας που υποστηρίζει καλλιτέχνες, επαναπροσδιορίζουμε την επιτυχία ως συνεταιρισμό και όχι ως ανταγωνιστικό στόχο. Αναστρέφουμε την πυραμίδα και παρέχουμε τον τρόπο στο άτομο ώστε να έχει πρόσβαση σε ένα πιο διευρυμένο δίκτυο και να ακουστούμε από περισσότερους ανθρώπους ταυτόχρονα συμβάλλοντας στην επιτυχία του μη κερδοσκοπικού προτύπου.

Στην εργασία μας με την κολεκτίβα κοινού εδάφους, χρησιμοποιήσαμε τη θέση 501 (γ) 3 του φορολογικού χορηγού τους, κοινοτική μελλοντική κολεκτίβα, για να αγοράσουμε τις προμήθειες που προορίστηκαν για την ανακούφιση Τυφώνα Κατρίνα άμεσα από τον προμηθευτή μας, Α. W. Meyer, Co., με κόστος του λιανοπωλητή. Με αυτό τον τρόπο συλλέξαμε περισσότερο του ενός εκατόμμυριόυ δολάρια και αύξησε την αποτελεσματικότητα της δωρεάς κάθε ατόμου κατά περισσότερο από 20%. Υπό αυτήν τη μορφή, έχουμε αποφασίσει ότι ο καλύτερος τρόπος να ξεδιπλώσει το ταλέντο και να αιστανθεί τη επιτυχία του προγράμματος αλληλεγγύης μας W Νέα Ορλεάνη είναι να ενσωματώσει στην οντότητα 501 (γ) 3 μας. Αυτό θα επιτρέψει μας να διαπραγματευτούμε με τους προμηθευτές, όντας απαλλαγμένοι από φόρους, μεγαλύτερες δωρεές, εκδώση προτάσεις επιχορήγησης, και να επιλύσει οποιαδήποτε απροσδόκητα ζητήματα ευθύνης. Πρώτιστα, επιτρέπει μας για να λειτουργούμε ως υποστηρικτική ομάδα για καθένα που επιθυμεί να ξαναδιπλώσει το μη κερδοσκοπικό πρότυπό μας και να δημιουργήσει ζωντανά γεγονότα, που αυξάνουν την επιτυχία μας και την επιτυχία της μεγαλύτερης κοινότητας μέσα από την κοινωνικοποίηση της μουσικής.

Η βιομηχανία μουσικής είναι κολοσσός, γραφειοκρατικός, συγκεντρωμένος κριτής που αποφασίζει ποιοι ήχοι παίρνουν ενσωματωμένοι στον πολιτισμό μας, και ποιοι ήχοι όχι. Ως πότε τα χρήματα και το κινητήριο κέρδος θα καθορίζει τις πολιτιστικές μας προτεραιότητές, είναι οποιαδήποτε κατάπληξη που η ποικιλομορφία της πολιτιστικής συνήθειάς μας υφίσταται; Τα κοινωνικά πρότυπα στα οποία η μουσική διανέμεται αλλάζουν. Γίνεται όλο και περισσότερο κοινωνικά αποδεκτό να ληστεψει τη μουσική, που επιτρέπει την πρόσβαση θαυμαστών σε όλο και περισσότερη διαφορετική μουσική, απλά με την κλοπή/απελευθέρωση της. Ενώ οι δισκογραφικές εταιρείες αγωνίζονται να προσαρμοστούν σε αυτήν την νέα πραγματικότητα, το μη κερδοσκοπικό παράδειγμα την έχει εξετάσει ήδη.

Μια δισκογραφική εταιρεία αντλεί εισοδήματα από τις πωλήσεις λευκωμάτων που χρησιμοποιεί για να προωθήσει σχετικά λίγες εθνικά να περιοδεύσει πράξεις, και δεδομένου ότι η τεχνολογία υπονομεύει το μονοπώλιο των δισκογραφικών εταιρειών στην καταγραφή και τη διανομή της μουσικής περικόπτει τα εισοδήματά τους. Βλέπουμε αυτήν την τάση όπως προχωρώντας στα τυφλά εν μέσω αξιών όπως ο αυθορμητισμός, το τυχαό κ.α. Ωστόσο, το μη κερδοσκοπικό πρότυπό μας αντλεί τα εισοδήματα από μια πηγή που δεν μπορεί να υπερκαθοριστεί από τα πάνω, ένα ζωντανό γεγονός. Σε επίπεδο βάσης, που κλέβει η μουσική είναι περισσότερος όπως την ελεύθερη διαφήμιση. Εάν είστε αρχεία της Virgin και 1.000.000 άνθρωποι κλέβουν τη μουσική σας, είστε από την επιχείρηση. Εάν είστε ανεξάρτητος καλλιτέχνης και 1.000.000 κλέβουν τη μουσική σας, τα συγχαρητήρια, εσείς είναι διάσημα.


Δεδομένου ότι η σύγχρονη τεχνολογία εγχώριων στούντιο εξουσιοδοτεί τους καλλιτέχνες να δημιουργήσουν και να διανείμουν τη μουσική τους, μπορούμε να αρχίσουμε να εκμεταλλευόμαστε το κενό που δημιουργείται ενόσω οι δισκογραφικές εταιρείες περνάν στη σφαίρα του πεπαλαιωμένου. Αυτό που είναι ουσιαστικό σε αυτόν τον πρόσφατα ισοπεδωμένο αγωνιστικό χώρο είναι ένα δίκτυο για να υπερνικήσει την αρχική δυσπιστία και την ανιδιοτέλεια που χωρίζει τα άτομα, και ως μουσικούς ή θαυμαστες της μουσικής. Το μη κερδοσκοπικό πρότυπο επιτρέπει σε μια μουσικής σκηνή η οποία διαμορφώνεται σε επίπεδο βάση να βλαστήσει και να επικοινωνήσει με ομοϊδεατες μέσω ενός κοινού ενδιαφέροντος στις φιλανθρωπικές προσπάθειες.

Αυτό το νέο παράδειγμα στηρίζεται στη γενναιοδωρία των ατόμων και την προθυμία τους να ολοκληρώσουν μαζί οτι δεν μπορούν να ολοκληρώσουν μόνοι τους. Επιδιώκει να δημιουργήσει μια ομάδα αντίρροπου πολιτισμού καταργώντας τη θέση του πανταχού παρόντος καταναλωτή. Επιστρέφει τη μουσική στο ρόλο της ως τέχνη για τη χάρη της τέχνης. Συνιστά μια δυναμική εξαγοράζοντας δήλωση ανθρώπινης καλής θέλησης, και ισχυρή απόρριψη του «ο νικητής τα παίρνει όλα» προτύπου στο όνομα του κέρδους όπου, στο τέλος, ο καθένας χάνει.

by David Chege - Co-founder Executive Administrator of the Alternative Fuel Source

 

 

ενότητες

τελευταίες μεταφράσεις

προς μετάφραση

Τα κείμενα με το προς μετάφραση είναι σε διαδικασία μετάφρασης